Wanneer naar de osteopaat?

Omdat osteopathie niet de ziekte behandelt maar de mens als geheel zijn veel klachten te behandelen met osteopathie. Wanneer andere therapieën de klachten niet verminderen kan osteopathie uitkomst bieden.

Een osteopatische behandeling richt zich op het gehele lichaam. Het is daarom goed mogelijk dat de oorzaak van een klacht wordt gevonden op een andere plek dan waar de symptomen zich manifesteren. Niet de klacht bepaald wat een osteopaat doet maar de bevingen uit zijn onderzoek.

Door de milde behandelwijze is osteopathie uitermate geschikt voor de behandeling van klachten bij baby’s en kinderen. Darmkrampjes, overstrekkingen en voorkeurshouding zijn enkele klachten die met osteopathie behandeld kunnen worden.

De lijst hieronder geeft een goede indruk van de verschillende klachten waarmee u terecht kunt in onze praktijk. Staat uw klachtenbeeld niet in de lijst hieronder, neem dan gerust contact met ons op. U kunt dan met een van de osteopaten bespreken of u baat heeft bij een behandeling.

• Pijnlijke of stramme ledematen, rug, nek, schouder en heup
  • Bekkenklachten, ook gerelateerd aan de zwangerschap
  • Sportblessures, verstuikingen
  • Whiplash
  • Terugkerende bijholteontstekingen of oorontstekingen
  • RSI
  • Refluxproblemen
  • Incontinentie
  • Maag- of darmklachten
  • Pijn na operaties
  • Menstruatiestoornissen
  • Oedeem
  • Concentratieproblemen
  • Chronische vermoeidheid

Tijdens een eerste consult wordt duidelijk of de osteopaat u kan helpen en hoe de behandeling eruit komt te zien.

Geen probleem!